تاریخ انتشار: 1396/12/08 17:36
کد خبر: 158198

چینی: استقلال می‌تواند پرسپولیس را شکست دهد

علی چینی تا همین ۵ ماه قبل یکی از مربیان استقلال بود که همراه منصوریان و خرمگاه از این تیم جدا شد.
چینی: استقلال می‌تواند پرسپولیس را شکست دهد

علی چینی تا همین ۵ ماه قبل یکی از مربیان استقلال بود که همراه منصوریان و خرمگاه از این تیم جدا شد. علی چینی به عنوان بازیکن و مربی سابق استقلال عقیده دارد این تیم می‌تواند پنج‌شنبه پرسپولیس را شکست دهد. گفت و گویی با چینی انجام دادیم که می‌خوانید:

*درباره بازی استقلال و پرسپولیس صحبت کنیم و اینکه به نظر شما کدام تیم شرایط بهتری برای پیروزی دارد؟

شهرآورد از قدیم یک بازی متمایز از لیگ و سایر بازی‌هاست، حساسیت ویژه‌ای داشته و دارد. استقلال این روزها همچون نیم‌فصل دوم لیگ قبلی با نظم و انگیزه بازی می‌کند، پرسپولیس هم سال خوبی را می‌گذراند و شک ندارم پنج‌شنبه یکی از شهرآورد‌های زیبا خواهد بود چون هر ۲ تیم هجومی بازی می‌کنند. مسلماً هر تیمی که آرامش بیشتری داشته باشد، تمرکز بهتری بر بازی دارد و می‌تواند نتیجه‌ خوبی بگیرد.

*نگفتید شانس کدام تیم برای بردن بیشتر است.

پرسپولیس قهرمانی‌اش مسجل شده ولی استقلال برای کسب سهمیه انگیزه بیشتری دارد. بازیکنانش تجربه خوبی دارند و طبعاً شرایط مناسبی برای برد تیم ماست.

*بازی استقلال و الهلال را دیدید؟

بله، استقلال خیلی خوب و منظم بازی کرد و به الهلال موقعیت نداد و می‌توانست با گل‌های بیشتری برنده شود. این تیم استقلال را منصوریان برای آسیا بست، در هر پست ۲ بازیکن خوب جذب کردیم و می‌بینید این نفرات کارایی خوبی دارند.

*پس چرا خود منصوریان نتوانست نتیجه بگیرد؟

نتایج در ذهن همه مانده اما شرایط استقلال در ابتدای لیگ فراموش شده است. یادمان باشد تیم ما ابتدای فصل با چند محروم و مصدوم استارت زد و بعد از ۲، ۳ بازی انتقادات و تهدیدها استرس را به ساق‌ پای بازیکنان تزریق کرد. منصوریان پارسال در نیم‌فصل دوم نشان داد تیمی که بسته بود، چه کیفیتی داشت. استقلال در نیم‌فصل دوم ۳۶ امتیاز گرفت و پرسپولیس ۳۵ امتیاز. شهرآورد را هم بردیم. همین السد که ۳ بر صفر پرسپولیس را شکست داد، مقابل استقلال بازنده شد. از گروه خود در آسیا صعود کردیم ولی به العین باختیم چون کلی غایب داشتیم به طوری که از جابر انصاری و هرایر مکویان به عنوان هافبک دفاعی استفاده کردیم چون نفر نداشتیم.

*یعنی شما معتقدید اگر منصوریان الان سرمربی استقلال بود، همین فوتبال و همین نتایج رقم می‌خورد؟

شک نکنید همین بود. باز تأکید می‌کنم به عملکرد فنی و نتایج استقلال در نیم‌فصل دوم لیگ قبل توجه کنید. قبل از شروع فصل وقتی مشغول بستن تیم بودیم، این روزها را می‌دیدیم اما محرومیت، مصدومیت، مصاحبه‌ها و خالی کردن دل بازیکنان سبب شد در هفته هفتم عطای کار را به لقایش ببخشیم.

* صحبت خاصی مد نظرتان هست؟

آرزو می‌کنم لئوناردو پادوانی که بازیکن و انسان خوبی است، خیلی زود سلامتی کاملش را بازیابد. امیدوارم استقلال پنج‌شنبه با ارائه فوتبالی برتر و کسب ۳ امتیاز هواداران را خوشحال کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27w6mv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حال و روز آبی و قرمز های پایتخت قبل از دربی 86 + فیلم