تاریخ انتشار: 1402/05/08 08:00
کد خبر: 1874

درمان سوزش ادرار با رژیم غذایی

سوزش ادرار با رژیم غذایی را درمان کنید.
درمان سوزش ادرار با رژیم غذایی

دلیل سوزش و درد هنگام ادرار مشخص شود تا بتوان بهترین دارو برای برطرف کردن آن تجویز کرد.

سوزش ادرار با رژیم غذایی را درمان کنید.

  • نوشیدن فراوان آب: با نوشیدن فراوان آب به دفع و از بین بردن باکتری‌ها و دیگر عواملی مانند عفونت که موجب سوزش شما شده‌اند کمک خواهید کرد. همچنین اگر دلیل ابتلا به این بیماری در شما سنگ کلیه باشد با نوشیدن زیاد آب و مایعات آن را دفع خواهید کرد. آب میوه‌های تازه مانند آب هویج، آب نارگیل تازه و… برای درمان و تسکین درد شما هنگام ادرار بسیار مفید هستند. همچنین میوه‌هایی مانند سیب، انگور، هلو و آلو نیز می‌توانند کمک کننده باشند.
  • درمان سریع سوزش ادرار با خیار و جوش شیرین: در این قسمت می‌خواهیم در مورد اینکه جوش شیرین برای درمان سوزش ادرار مفید است یا خیر و همچنین خیار، برای این کار صحبت کنیم. هرچند که گفتیم برای درمان این بیماری بهتر است با پزشک مشورت کنید، اما با جوش شیرین نیز می‌توانید تا حدی سوزش هنگام ادرار خود را درمان کنید. مقداری جوش شیرین را در آب ریخته و آن را بنوشید. چندین مرتبه این کار را انجام دهید تا وضعیت شما بهتر شود.

خیار نیز برای درمان این بیماری بسیار مفید است و به دلیل حجم آبی که دارد به تکرر ادرار و دفع مواد سمی از بدن شما کمک می‌کند. درنتیجه به طور روزانه مصرف خیار خود را بالا ببرید.

  • پودر هل به همراه شیر: مقداری پودر هل را با شیر ولرم مخلوط کرده و بنوشید. این ترکیب برای سوزش بسیار مفید است.
  • غذاهایی مانند برنج، ماکارونی، نان سفید، مرغ، تخم‌مرغ، ماهی، کلم بروکلی، هویج و کلم موجب تحریک مجاری ادراری نشده و پیشنهاد می‌شود که در زمان ابتلا، از این مواد استفاده کنید تا حداکثر از تحریک این نواحی جلوگیری کرده باشید.
  • غذاهایی مانند هات داگ، پپرونی، خامه‌ی ترش، فلفل، پیاز، گوجه فرنگی،کیوی، آناناس و شکلات و همچنین نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، نوشابه، شیرشکلات و چای می‌توانند مثانه‌ی شما را تحریک کرده و سوزش هنگام ادرار را تشدید کنند. بنابراین از مصرف آن‌ها خودداری کنید.
  • خاکشیر برای سوزش ادرار: نوشیدنی خاکشیر با طبع خنکی که دارد و همچنین به دلیل ادرارآور بودن نیز به درمان شما کمک کننده خواهند بود.
  • مترونیدازول برای سوزش ادرار: مترونیدازول یک داروی آنتی بیوتیکی است که برای عفونت و سوزش ادرار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما توصیه می‌کنم از مصرف داروها بدون تجویز پزشک خودداری کرده و حتماً با یک متخصص مشورت کنید.
  • گلابی، موز، سیب‌زمینی، و آجیل‌ها نیز برای آرام کردن سوزش زمان ادرار مناسب هستند.
  • لوبیا سبز: شما می‌توانید مقداری لوبیا سبز را به مصرف روزانه‌ی خود اضافه کنید. لوبیا سبز را می‌توان به صورت خام، در سالادها و یا کمی با روغن تفت داده و مصرف کرد.
  • بیشتر بخوانید:
علت جابجا شدن غضروف بینی بعد از عمل چیست؟
مهم‌ترین دلایل مرگ جراحی بینی چیست؟
راینوپلاستی و تغییر چهره بعد عمل بینی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/277gd2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علت تغییر رنگ ادرار به قرمز یا صورتی