جریمه‌های سنگین در انتظار هواداران متخلف دربی

دربی 104 که با حواشی فراوان همراه بود، ظاهراً سود سرشاری را برای کمیته انضباطی به همراه خواهد داشت. پرتاب اشیا توسط هواداران و دیگر تخلفات صورت گرفته، جرایم سنگینی را برای باشگاه‌ها به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فرتاک ورزشی؛ دربی ۱۰۴ که با حواشی فراوان از جمله پرتاب اشیا توسط هواداران همراه بود، ظاهراً سود سرشاری را برای کمیته انضباطی به همراه خواهد داشت. با توجه به تخلفات گسترده صورت گرفته در این دیدار، انتظار می‌رود جرایم سنگینی برای باشگاه‌ها در نظر گرفته شود.

در حالی که هزینه‌های برگزاری دربی در ورزشگاه اجاره‌ای اراک بسیار بالا بود، حالا باشگاه‌ها باید هزینه جرایم سنگین کمیته انضباطی را نیز متحمل شوند. رفتار غیرورزشی برخی از هواداران، باعث شده است تا بار مالی سنگینی بر دوش باشگاه‌ها تحمیل شود.

جالب اینجاست که در این دربی، علی‌رغم اعتراضات کمتر مربیان به داوری، هواداران هر دو تیم با پرتاب اشیا و ایجاد درگیری، بیشترین سهم را در ایجاد حواشی داشتند. این رفتارها نه تنها به فوتبال ایران لطمه می‌زند بلکه هزینه‌های سنگینی را نیز برای باشگاه‌ها به همراه دارد.

دربی - استقلال- پرسپولیس

با توجه به جرایم سنگینی که برای این نوع تخلفات در نظر گرفته می‌شود، انتظار می‌رود کمیته انضباطی درآمد قابل توجهی از دربی ۱۰۴ داشته باشد. این در حالی است که این درآمد به جای هزینه شدن برای بهبود وضعیت فوتبال ایران، صرفاً به جیب فدراسیون فوتبال خواهد رفت.

عکس: محمد میرزایی