رئیس هیات والیبال استان کرمانشاه:

والیبال کرمانشاه، نیازمند حامی مالی برای حضور در لیگ دسته یک کشور است/ فعالیت ۵۶۰۰ ورزشکار سازمان‌یافته در استان

رئیس هیات والیبال استان کرمانشاه، با گلایه از عدم‌ حمایت بخش خصوصی از والیبال استان، با توجه به ظرفیت بی‌نظیر این ورزشکاران برای ورود به لیگ دسته یک کشور گفت: والیبال کرمانشاه، نیازمند حضور حامی مالی برای حضور در لیگ دسته یک کشور است.

به گزارش فرتاک ورزشی؛ شست خبری بیس هیأت والیبال استان کرمانشاه با اصحاب رسانه عصر امروز(۱۵ شهریور)برگزار شد.

“بهمن بوچانی”، با اشاره به اینکه هیات والیبال استان کرمانشاه، با تشکیل کارگروهی تخصصی، چشم‌انداز چهارساله‌ای برای توسعه والیبال استان تدوین کرده، اظهار داشت: بر اساس این چشم‌انداز، تاکنون برنامه‌ها به صورت مطلوبی پیشرفت کرده است.

وی افزود: طی این‌ مدت حدود ۳۰۰ مسابقه والیبال در مناسبت‌های مختلف برگزار شده است در زمینه کشف استعداد‌های استان نیز افراد مستعد و علاقمند در گروه‌ها و رده‌های مختلف سنی شناسایی شده‌اند.

رئیس هیات والیبال استان برگزاری مسابقات ورزشی در استان را زمینه‌ساز شناخت نوجوانان و جوانان با استعداد عنوان کرد و بیان داشت: همچنین با برگزاری این مسابقات شور و نشاط در ورزش استان ایجاد خواهد شد.

به گفته بوچانی، در حال حاضر ۵۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در هیات والیبال استان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۴۰۰ نفر مرد و ۲۲۰۰ نفر زن هستند.

وی در ادامه اشاره‌ای به عدم حضور تیم‌های والیبال استان به لیگ دسته یک کشور داشت و گفت: نبود اسپانسر مالی در راستای حمایت از ورزشکاران استان در برخی از رشته‌های ورزشی و به تبع در رشته والیبال باعث شده با وجود داشتن ظرفیت‌های ورزشی ناب در این استان، ورزشکاران ما به لیگ دسته یک ورود نکند.

رئیس هیات والیبال استان اضافه کرد: راه‌یافتن ورزشکاران به لیگ دسته یک کشور، زمینه‌ساز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و نشاط اجتماعی را در پی خواهد داشت و در این میان استفاده از ظرفیت بی‌نظیر نوجوانان وجوانان این رشته ورزشی می‌تواند اتفاقات خوبی را در استان رقم بزند تا تیم خوبی در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشیم.

بوچانی در ادامه به تعداد سالن‌های ورزشی رشته والیبال در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶ باشگاه ورزشی رشته والیبال در استان فعال هستند که از این تعداد یازده باشگاه مربوط به آقایان و ۵ باشگاه مربوط به خانم‌ها است.

این مسئول در ادامه از وضعیت نامطلوب سالن والیبال شهید هادیان خبر داد و گفت:کفپوش این سالن مورد تایید ناظرین فدراسیون والیبال نیست و به دلیل نداشتن جایگاه تماشاچی نیز قابلیت برگزاری مسابقات در سطح ملی و بین‌المللی را ندارد.

وی در گوشه دیگری از سخنانش به تعداد داوران استان در این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲۶ داور مرد و ۱۵۷ داور زن در استان وجود دارد که به دلیل کاهش برگزاری مسابقات در دوره‌های قبل تنها ۳۷ نفر از داوران مرد و ۵۱ نفر از داوران زن در استان فعال هستند که ۵۰ درصد این تعداد نیز، با افزایش برگزاری مسابقات در این دوره فعال شده‌اند.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره کانون‌های تابستانی در استان خبر داد و گفت: این‌جشنواره در سه رده‌سنی بانوان و آقایان از هفته آینده برگزار می‌شود.

خبرنگار: طیبه‌دولت‌آبادی