خوشبختانه فشار روی نیروی زمینی زیاد نیست

ابهری: فوتبال لیگ یک جنگ نابرابری است/ در جذب بازیکنان سرباز بالانس رعایت نشده منتظر موج آخر هستیم!

"امیر ابهری، سرمربی موفق تیم فوتبال نیروی زمینی که این تیم را به لیگ یک رسانده، از نحوه تقسیم بازیکنان سرباز بین تیم‌های مختلف انتقاد شدید کرد.

به گزارش فرتاک ورزشی؛ تیم نیروی زمینی با هدایت امیر ابهری به لیگ یک صعود کرد که قرار است با تیم های پرهزینه رقابت کند. شاید خیلی ها فکر می کنند این تیم با توجه به تیم نظامی بودن مثل ملوان و فجرسپاسی سپاسی بازیکنان اسمی جذب کند که فعلا این اتفاق رخ نداده و سرمربی تیم نیز در این خصوص انتقاد داشته و اعتقاد دارد عدالت در مشمول بودن بازیکنان رعایت نشده است. در این‌ رابطه گفت و گوی ما را با سرمربی موفق فصل گذشته نیروی زمینی بخوانید.

فرتاک ورزشی: درباره اولین بازی صحبت می کنید؟

درخصوص بازی اول باید بگویم که خوشبختانه فشار روی تیم ما نیست چون تیمی هستیم که سال اولی هستیم که به لیگ یک‌ آمده ایم. داماش یک تیم پرطرفدار است که سابقه زیادی در فوتبال دارد و فصل گذشته هم فوتبال زیبایی انجام می داد. من شنیدم این تیم همین الان با مالکیت جدید هزینه زیادی انجام داده و نفرات اسمی هم جذب کرده است.

فرتاک ورزشی:در مورد جذب بازیکن سرباز صحبتی ندارید چون ظاهرا اکثر بازیکنان خوب جذب ملوان و فجرسپاسی شده اند. آیا این بازیکنان به خاطره سربازی به این دو تیم رفته اند؟

من نظرم این است که در جذب بازیکنان سرباز بالانس رعایت نشده است. البته‌ طبیعی است تیم اول نیروهای مسلح ملوان است که در لیگ برتر حضور دارد و بازیکنان ملی و شاخص دیگر جذب همین تیم می شوند. بعد دو تیم دیگر نیروی زمینی و فجرسپاسی سپاسی هستند که من همه جا گفته‌ ام درمورد این دو تیم بالانس رعایت نشده و قولی که به ما دادند موج آخری که قرار است بازیکنان سرباز شوند به نیروی زمینی اختصاص داده شوند که حتی من سهمیه را خالی نگه داشتم اما هنوز این اتفاق رخ‌نداده است.

فرتاک ورزشی: چرا این دو تیم به بازیکن سرباز پول سنگین می دهند؟

من از شراط ملی تیم های دیگر خبر چندانی ندارم ولی این را می دانم قرارداد مالی با بازیکنان سرباز ممنوع است و تیم نیروی زمینی این قانون را به‌ درستی اجرا کرده و پولی به بازیکنان سرباز نمی هد. ما عین مفاد قانون که به باشگاه اعلام شده انجام دادیم و جلوتر از قانون حرکت نکردیم و قانون شکنی انجام ندادیم. حال اگر تیم دیگری این کار را انجام داده قانون شکنی کرده است. این قانون شکنی هم مراجع ای است که قطعا باید بررسی شود.

فرتاک ورزشی: نفراتی که جذب ملوان و حتی فجرسپاسی شده قابل قیاس با نیروی زمینی نیست؟

من عرض کردم ما درباره ملوان تسلیم هستیم و طبیعی است بازیکنان خوب راهی تیم لیگ برتری شوند ولی شما نفرات سرباز فجرسپاسی را با تیم ما مقایسه کنید همه چیز مشخص می شود. به نظر من در بین این دو تیم رعایت عدالت صورت نگرفته است. با این حال باز ما مشکلی نداریم و با تلاش بیشتر کارمان را ادامه می دهیم.

فرتاک ورزشی: شما سال اول به دنبال سازندگی هستید یا نیم نگاهی هم به صعود دارید. البته‌ این تیم با تیم هایی که بازیکن چند میلیاردی جذب کرده اند قابل مقایسه نیست و در لیگ هم بماند خودش کار بزرگی است؟

به نظرم رقابت، رقابت بسیار نابرابری است و شما بروید و بررسی کنید که تیم های دیگر چقدر هزینه کرده اند. خدا را شکر همه رسانه ها از هزینه‌هایی که تیم های دیگر کرده اند اطلاع دارند. از تیم نفت آبادان گرفته تا حتی تیم بندرعباسی که تازه به لیگ یک صعود کرده است. بطور مثال ما یک تیم امید بود که می خواستیم دیدیم یک تیم با هزینه بالایی آن را جذب‌ کرد. در مورد برنامه و پروسه تیم هم باید بگویم پروسه موفقیت برنامه سه تا پنج ساله است و ما هم همینطور برنامه ریزی کردیم و سال اول را گفتیم شخص ثبات سال دوم شخصیت و سال سوم موفقیت. براساس همین ما سال اول جایگاه خوب را می خواهیم. سال دوم شخصیت خوبی پیدا کنیم و سال سوم هم به موفقیت برسیم. حال اگر زودتر هم به این موفقیت برسیم خیلی هم بهتر خواهد بود.

فرتاک ورزشی: این روزها مشکل اصلی فوتبال ایران میزبانی تیم ها است که خیلی از تیم ها را اذیت می کند. شما برای این مشکل عدیده چه کاری انجام داده اید؟

خدا را شکر مدیریت مجموعه این مشکل را برطرف کرده و ما شروع لیگ در ورزشگاه دستگردی از تیم ها میزبانی می کنیم و در ادامه ورزشگاه شیرودی هم آماده مسابقات می شود که در این استادیوم هم می توانیم میزبانی کنیم. البته باید گفت متاسفانه تمام زمین های خوب پایتخت در اختیار تیم های صنعتی است که این هم مشکلات خاص خودش را دارد.

فرتاک ورزشی: شما در آسیا ویژن تهران تیم امید هم دارید که تا الان نتایج خوبی هم کسب کرده و حضور شما در بازی ها می تواند روحیه بازیکنان جوان را بالا ببرد. آیا از نفرات امید سهمیه بزرگسالان می شود؟

من با توجه به سابقه ای که در فوتبال دارم و چند سالی که کار کردم کار استعدادیابی هم انجام دادم و خدا را شکر توانستم دیدنم را به فوتبال ایران ادا کنم. فکر کنم در این چند سال حدود ۷۰ تا ۷۵ بازیکن به فوتبال ایران دادیم. بله ما تیم امید را هم رسد می کنیم و شما می بینید من خودم سر بازی امید آمدم و اگر نفرات مستعدی باشد صد در صد به نفرات بزرگسالان اضافه می شوند. قطعا از تیم امید نفر بالا می آوریم تا به این بچه ها کمک کنیم‌ در ادامه مسیر پیشرفت کنند. ما سعی می کنیم تمام بازی های امید را اگر خودم هم سر بازی ها نرفتم، سایر کادر بروند و ببینند و نفرات مورد نظر را به بزرگسالان اضافه کنیم.

فرتاک ورزشی: حرف پایانی؟

از رسانه شما تشکر می کنم که نگاه ویژه ای به فوتبال لیگ یک و لیگ های پایین تر دارید. از مجموعه فرهنگی و ورزشی باشگاه نیروی زمینی و مدیریت خوبش خوبش نیز نهایت تشکر را دارم که شبانه روز تلاش کنند همه تیم های ورزشی نیرو در ورزش و اخلاق به موفقیت برسند و به جامعه خدمت کنند.

گفت و گوی؛ علی مسعودی