وفادار به آبادان، درخشان در اراک؛ طالب ریکانی دوباره اوج گرفت

طالب ریکانی، کاپیتان سابق صنعت‌نفت آبادان که به وفاداری‌اش شهره بود، حالا در آلومینیوم اراک به اوج فرم خود رسیده و با گلزنی مقابل ذوب‌آهن، نشان داد هنوز هم بازیکنی مؤثر و تعیین‌کننده است.

به گزارش فرتاک ورزشی؛ این روزها وفاداری ویژگی است که به سختی می‌توان آن را پیدا کرد. میان این همه نقش و نگار مختلف، وفادار بودن سخت است اما بعضی اوقات هم بهبود اوضاع با جدایی میسر می‌شود. اگر بخواهیم بازیکنان وفادار فوتبال ایران را لیست کنیم، قطعا با نام طالب ریکانی کاپیتان سابق صنعت‌نفت آبادان مواجه می‌شویم.

طالب چندین سال در آبادان حضور داشت و فوتبال خود را از تیم‌های پایه صنعت‌نفت شروع کرد. ریکانی رفته‌رفته به تیم اصلی رسید و درنهایت بازوبند کاپیتانی این تیم را هم کسب کرد. اوضاع اما برای طالب در آبادان همیشه به‌خوبی پیش نرفت چراکه این تیم همیشه مدعی سقوط محسوب می‌شد و ریکانی باید جو رختکن و بسیاری از مسائل دیگر را یک‌نفره به دوش می‌کشید.

«حالم خوب است اما باور نکن»

طالب ریکانی در زمان اوج خود، یک پیشنهاد جدی از استقلال دریافت کرد اما به آبی‌ها یک «نه» قاطع گفت و در صنعت‌نفت باقی ماند. ریکانی در آن زمان می‌توانست تبدیل به یکی از هافبک‌های اصلی آبی‌های تهران شود اما درنهایت تصمیم گرفت به پیراهن زرد آبادانی‌ها متعهد بماند.

البته بازیکنان خوزستانی معمولا در استقلال زیاد جواب نمی‌دهند و می‌توان برای اثبات این موضوع بازیکنانی مانند بختیار رحمانی، حسن بیت‌سعید و… را به خاطر آورد. به هر روی ریکانی حضور خود در آبادان را تمدید کرد اما تنها چند فصل بعد، این تیم راهی لیگ یک شد.

به‌وقت خداحافظی

صنعت‌نفت آبادان در لیگ بیست‌ودوم خوش‌شانس بود که به دسته پایین‌تر سقوط نکرد چراکه زردها مدعی اصلی حضور مجدد در لیگ آزادگان بودند اما به لطف عبدالله ویسی ورق برگشت و این تیم در لیگ برتر باقی ماند. در لیگ بیست‌وسوم اما خبری از بقای مجدد نبود و صنعت‌نفت به‌عنوان تیم قعرنشین راهی دسته پایین‌تر شد تا به مردم آبادان شوک بزرگی وارد شود.

طالب ریکانی هم که پیش از این وفاداری خود را ثابت کرده بود، این بار تصمیم گرفت با مردم آبادان خداحافطی کند و برای ادامه حضور در لیگ برتر به آلومینیوم اراک ملحق شود.

و حالا گل

آلومینیوم اراک با مجتبی حسینی تبدیل به یک تیم جذاب شده است که اسکلت آن را بازیکنان باتجربه و جوان تشکیل داده‌اند. طالب ریکانی باتجربه بالای خود جان تازه‌ای به خط هافبک ایرالکو بخشیده و این موضوع در سبک بازی این تیم کاملا مشهود است. آلومینیوم اراک در هفته هفتم لیگ برتر مقابل ذوب‌آهنِ محمد ربیعی قرار گرفت و با نتیجه پرگل ۴ بر صفر به پیروزی رسید.

ریکانی در این دیدار برای تیم مجتبی حسینی گلزنی کرد و از بازگشت خود به روزهای خوب خبر داد. باید دید در ادامه فصل ریکانی چه عملکردی را از خود به‌جا می‌گذارد و می‌تواند آمار خوبی ثبت کند یا خیر.