یادداشتی از علی مسعودی؛

هیولای آبی جام نمی‌گیرد، مربی و مدیر می‌بلعد!/ جواد هم رفت کنار منصوریان، فکری و دیگران!

"استقلال، غول خفته فوتبال ایران، سال‌هاست که در باتلاق بی‌ثباتی مدیریت دست‌وپا می‌زند. این باشگاه پرافتخار که زمانی کابوس حریفان بود، حالا به کابوسی برای مربیان تبدیل شده است.

علی مسعودی؛ تیمی با سابقه دو قهرمانی در آسیا و دو نایب قهرمانی و کلی قهرمانی در جام حذفی و البته لیگ برتر که زمانی جام جارو می‌کرد و همیشه حرف‌ برای گفتن داشت، حال سالهاست که درگیر ضعف مدیریتی شده و به جای جام گرفتن، جان مربیان و مدیران را پشت سر هم می‌گیرد.

باشگاه باسابقه و پرافتخاری که هنوز هم پرافتخارترین تیم ایرانی در آسیاست و جزو چهار تیم پرافتخار، دیگر نشانی از قدرت گذشته‌ش را ندارد و حتی در لیگ ایران هم برای جام گرفتن دست و پا می زند. تیمی که سال‌هاست هر سال دو – سه مدیرعامل و یک تا دو سرمربی تغییر می‌دهد و به جایی نمی رسد.

متاسفانه مدت‌هاست استقلال برخلاف اینکه برای حریفانش خطرناک شود و آنها را بترساند مربیان و مدیران را خودی را می‌ترساند و مثل یک ” هیولا ” هر مربی که بیاید او را محو می کند و می بلعد! همانطور که مطلع هستید آمار می گوید: در این چند سال اخیر مربیان بزرگ خارجی و داخلی وارد باشگاه استقلال شده اند ولی ناکام به خانه برگشته اند.

از علیرضا منصوریان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ استقلال گرفته تا شفر آلمانی با سابقه و با کارنامه، استراماچونی صاحب سبک ایتالیایی، ساپینتو با کارنامه پرتغالی، محمود فکری از دیگر بازیکنان محبوب و با سابقه استقلال هر کدام با کلی آرزو وارد باشگاه استقلال شدند و خیلی زود دست خالی نیمکت را ترک کردند! حال آخرین مربی که محو “هیولای آبی” شده جواد نکونام است که به قول فوتبالی‌ها؛ اسمش را تریلی نمی‌کشد!”!  نکونامی که باسابقه‌ترین ملی پوش تاریخ ایران  و با سابقه‌ترین بازیکن ایرانی لالیگا که ماننده مربیان قبلی اسیر حواشی مدیریت باشگاه شده و آخرین روزهای عمر مربیگری اش را در تیم محبوبش سپری می کند.

حال با رفت و آمدهای مدیریتی و مربیان که البته تغییر مدیر عامل چند برابر مربیان بوده، خیلی‌ها این سوال را می‌پرسند؛ چرا استقلال به ثبات نمی‌رسد و هر سال به جای جام گرفتن، مربیان و مدیران را نابود می‌کند؟! پاسخ این سوال ساده است! متاسفانه در سال‌های اخیر، بی‌ثباتی و بی‌مدیریتی کار را به جایی رسانده که هر مدیر و مربی که وارد باشگاه استقلال می شود، فقط به جنگ مشکلات و اختلافات داخلی می رود تا به جنگ قهرمانی! آمار نشان می‌دهد در ۱۰ سال اخیر استقلال فقط یک فصل مدیرعامل و سرمربی ثابت داشته که مصطفی آجورلو و فرهاد مجیدی بودند و بدون شکست جام قهرمانی را به دست آوردند. جامی که مصطفی آجورلو با قدرت پشت مجیدی ایستاد و حمایت کرد تا ثابت شود مشکل استقلال نه سرمربی است نه مدیرعامل. مشکل استقلال اختلافات داخلی است هر سال تکرار می شود و هیچ کسی هم به فکرش نیست! بیچاره هوادارانی که در آتش ضعف مدیریت کلان باشگاه می سوزد!