همایش پیاده‌روی بانوان روستایی؛ اقدامی نمادین برای ارتقای سلامت روان

همایش پیاده‌روی بانوان روستایی به مناسبت هفته سلامت روان، با هدف ترویج سلامت روان و افزایش نشاط اجتماعی برگزار شد. این همایش با استقبال خوب بانوان روستایی همراه بود و برنامه‌های متنوعی از جمله کارگاه‌های آموزشی، معرفی کتاب و اهدای جوایز را در بر داشت.

به گزارش سرویس ورزش روستایی فرتاک ورزشی؛  همایش پیاده‌روی ویژه بانوان روستایی به همت و تلاش بهورزان خانه بهداشت و با همکاری دهیاری و شورا، پایگاه بسیج سیداشهداء و کتابخانه بقیه الله (عج) روستای مزرعه‌نو به مناسبت هفته سلامت روان برگزار شد. این همایش با هدف ارتقای سطح سلامت روان و افزایش نشاط اجتماعی در میان بانوان روستا برگزار گردید.

این همایش با برگزاری کارگاه آموزشی با موضوعات شاد زیستن و فرزندآوری با حضور کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان اردکان همراه بود. در این کارگاه‌ها به بررسی راهکارهای افزایش شادی و نشاط در زندگی و اهمیت فرزندآوری پرداخته شد. همچنین، میز معرفی کتاب برای بانوان و همچنین آموزش خطاطی و نقاشی برای کودکان توسط مسئول کتابخانه بقیه الله (عج) برگزار شد.

سرکار خانم منصوری بخشدار عقدا نیز با حضور در این همایش، ضمن اهدای هدایایی به کم‌سن‌ترین و مسن‌ترین بانوان شرکت‌کننده، از حضور بانوان و تلاش‌های مسئولین برگزارکننده تشکر و قدردانی کردند. در حاشیه این همایش، به قید قرعه به پنج نفر از شرکت‌کنندگان در همایش کارت هدیه نقدی اهدا گردید.

 پایان‌بخش این برنامه، پذیرایی و صرف صبحانه برای شرکت‌کنندگان در همایش پیاده‌روی بود که فضایی دوستانه و صمیمی را ایجاد کرد. این همایش با استقبال خوب بانوان روستا مواجه شد و نشان از اهمیت موضوع سلامت روان در بین آن‌ها دارد.

 برگزاری چنین همایش‌هایی، نقش مهمی در ترویج فرهنگ سلامت و ایجاد نشاط اجتماعی در روستاها دارد. با این حال، برای دستیابی به نتایج پایدار، نیاز به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و مداخلات جامع‌تری در حوزه سلامت روان است.

امید است که برگزاری چنین برنامه‌هایی، گامی موثر در جهت ارتقای سطح سلامت روان بانوان روستایی باشد و بتواند به بهبود کیفیت زندگی آن‌ها کمک کند.