دوست داشتم نکونام را در انزلی ببینم و حرف دلم را به‌ او بزنم

مدافع سابق استقلال؛ سیستم ۲ -۵ – ۳ استقلال را به این روز انداخت/ فقط انگیز بازیکنان شاید مقابل النصر جواب دهد/

جواد شیرزاد مدافع سابق شمالی استقلال اعتقاد دارد که این سیستم در استقلال جواب نمی دهد و کار سختی مقابل النصر عربستان دارد.

به گزارش فرتاک ورزشی؛ استقلال در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا به مصاف تیم پرستاره النصر عربستان می رود که قطعا کار سختی دارد. استقلالی که کاملا در حاشیه قرار گرفته و قرار است برای آخرین بار بختیاری زاده روی نیمکت بنشیند و پیتسو موسیمانه آفریقایی از روی سکوها نظاره گره بازی باشد. در این راستا گفت وگویی با جواد شیرزاد مدافع سابق استقلال را بخوانید که ۱۳ سال پیش مقابل النصر به میدان رفت و دو بر یک هم به برتری رسیدند.

فرتاک ورزشی: ۱۳ سال یش مقابل النصر بازی کردید و مقابل این تیم به برتری رسیدید. آن النصر با این النصر چه تفاوتی دارد؟

النصری که ما بازی کردیم ستاره های تیم‌ ملی عربستان را در اختیار داشت و چند بازیکن تیم ملی کویت و فکر کنم دیگر کشور آسیایی را در اختیار داشت و زیاد از بازیکنان اروپایی استفاده نمی کردند. انصافا آن تیم هم خیلی قوی بود و ما در عربستان دو بر یک به برتری رسیدیم و در تهران دو بر یک شکست دادیم که متاسفانه به دلیل تفاضل گل کمتر به مرحله بعدی صعود نکردیم.

فرتاک ورزشی: دراگان اسکوچیچ سرمربی النصر بود؟

فکر کنم سرمربی اش را اخراج کرده بودند و اسکوچیچ که دستیارش بود هدایت تیم را برعهده داشت.

فرتاک ورزشی: فکر می کنید می شود از این النصر با این تیم استقلال امتیاز گرفت؟

کار خیلی سختی است و فقط انگیزه بازیکنان می تواند به کمک استقلال بیاید چون سیستمی که استقلال بازی می کند بسیار خطرناک است و می تواند مثل بازی با ذوب‌آهن و حتی بدتر از این شود.

فرتاک ورزشی: چرا؟

سیستم ۲-۵-۳ با این نفرات بسیار خطرناک است که نه جواد نکونام موفق شد به هدفش برسد و نه سهراب بختیاری زاده که اگر مقابل النصر هم همین سیستم را بازی کند سخت مجازات می شود. همه می دانند تاکتیک ۲-۵-۳  سه مدافع سرعتی و دو وینگر یا هافبک چپ و راست رونده که رفت و برگشت داشته را می خواهد که استقلال آنها را ندارد و گاهی وقت ها مثل بازی با پرسپولیس دو هافبک کناری هم به دفاع می چسبنده و پنج مدافع می شوند و عملا خط هافبک را به حریف می دهند یا مثل بازی با ذوب‌آهن و السد دو هافبک کناری جلو می آیند و پشت می خورند. مدافعان وسط استقلال هم پوشش بلد نیستند و به همین دلیل راحت گل می خورند.

جواد شیرزاد

فرتاک ورزشی: جواد نکونام هم این فصل با این تاکتیک به جایی نرسید؟

دقیقا اینطور بود که اتفاقا چون هم تیم ملی و هم باشگاهی چند سالی با هم بودیم دوست داشتم در انزلی او را ببینم و بگویم که این سیستم برای استقلال خطرناک است و باید تغییر سیستم دهید ولی قسمت نشد و زود از کنار رفت.

فرتاک ورزشی: با این نفرات چه سیستمی خوب است؟

بهترین سیستم ۱- ۴- ۱- ۴ است چون استقلال فعلا برای بازی خوب همین نفرات را دارد.

فرتاک ورزشی: چرا استقلال به یک ثبات تیمی و مدیریتی نمی رسد؟

فوتبال ایران سالهاست ورشکسته شده و هر مدیر و مالکی که می آید به دنبال سهم خواهی خودش است و برای کمک کردن نمی آید. همین الان فوتبال ما ۱۰ سال شاید هم بیشتر از فوتبال عربستان عقب است. ما هیچ وقت فوتبال خودمان را با عربستان نباید مقایسه کنیم و اگر هم روزی تیم های ما تیم‌ های عربستانی را ببرد اتفاقی برده است. درمورد بی ثباتی استقلال هم باید بگویم استقلال یک سال با سردار آجورلو و فرهاد مجیدی ثبات داشت که بدون شکست قهرمان شد. همه این را می دانند مدیریت تیم صبا باتری با استقلال متفاوت است و هیچ وقت جواب نمی دهد.

گفت و گوی؛ علی مسعودی