طرحی نو برای درمان مشکلات اسکلتی روستاییان/ایران و یونیسف برای سلامت روستاییان دست به دست هم دادند

در یک اقدام مشترک، ایران و یونیسف برای بهبود سلامت استخوانی کودکان و نوجوانان در مناطق روستایی و عشایری دست به دست هم دادند.

به گزارش سرویس ورزش روستایی فرتاک ورزشی؛ تحقیقات نشان می‌دهد که حدود ۸۰ درصد از روستاییان با مشکلات اسکلتی روبرو هستند. این مشکل از سنین جوانی آغاز شده و تا بزرگسالی ادامه می‌یابد.

برای مقابله با این معضل، طرحی جامع برای غربالگری و درمان مشکلات اسکلتی و حرکتی کودکان و نوجوانان روستایی و عشایری در دست اجراست.

امروز دوشنبه ۲۴ مهرماه به ریاست شهرام عظیمی مدیرکل دفتر ورزش روستایی و عشایری و با حضور حمیدرضا طاهری نماینده نوجوانان و جوانان یونیسف و خانم جوکار کارشناس گروه یونیسف درخصوص پیش‌نویس طرح غربال‌گری اسکلتی و حرکتی کودکان و نوجوانان در مناطق روستایی و عشایری بحث و تبادل نظر شد.

 دکتر شهرام عظیمی، مدیرکل دفتر ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان، ضمن تأکید بر اهمیت این طرح، به آمار بالای مشکلات اسکلتی در روستاها اشاره کرد. او بر این باور است که با غربالگری زودهنگام و درمان مناسب می‌توان از پیشرفت این مشکلات جلوگیری کرد.

عظیمی در رابطه با مهم ترین اهداف این طرح گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی، شناسایی دقیق مشکلات، غربالگری گسترده و در نهایت، درمان و اصلاح ساختار حرکتی از اهداف اصلی این طرح است.

مدیرکل دفتر ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان در ادامه افزود: کم تحرکی و انجام فعالیت‌های بدنی نامناسب یکی از دلایل اصلی بروز مشکلات اسکلتی در روستاییان است.

عظیمی در ادامه افزود:  برای رفع این مشکل، از متخصصان آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی استفاده خواهد شد تا با شناسایی دقیق مشکلات، درمان مناسب را ارائه دهند.

در ادامه این نشست، حمیدرضاطاهری نماینده جوانان و نوجوان یونیسف از آمادگی این سازمان برای همکاری گسترده در اجرای این طرح خبر داد و مقرر شد این طرح ابتدا به صورت پایلوت در یکی از استان‌ها اجرا شود و در صورت موفقیت، در سراسر کشور گسترش یابد.

در پایان این جلسه، در مورد نحوه اجرای طرح، زمان‌بندی، مکان‌های اجرایی، بودجه مورد نیاز و جامعه هدف طرح، بحث و تبادل نظر شد.