تیر خلاص به بیرانوند؛ کارشناس حقوقی: محرومیت تعلیقی غیرقانونی است

رسول باختر، کارشناس حقوقی فوتبال کشور، حکم محرومیت تعلیقی علیرضا بیرانوند را غیرقانونی خواند و تاکید کرد که این نوع محرومیت در رویه‌های فیفا و فدراسیون فوتبال سابقه ندارد.

به گزارش فرتاک ورزشی؛ در پی صدور حکم محرومیت تعلیقی چهار ماهه برای علیرضا بیرانوند، رسول باختر، کارشناس حقوقی فوتبال کشور، این حکم را غیرقانونی خواند و آن را خلاف رویه‌های رایج در فیفا و فدراسیون فوتبال دانست.

باختر اظهار داشت: “فرض کنیم که استدلال فسخ قرارداد بیرانوند غیرموجه صحیح باشد، در این صورت هم محرومیت باید به صورت قطعی و مشخص باشد و امکان تعلیق آن وجود ندارد. همچنین، اگر فسخ قرارداد صحیح بوده باشد، دیگر نباید هیچ‌گونه محکومیت یا جریمه‌ای در پی داشته باشد.”

بیشتر بخوانید:

ضربه سنگین به تراکتور؛ بیرانوند چهار ماه محروم و ۲۰ میلیارد تومان جریمه شد

وی افزود: “در رویه‌های فیفا و فدراسیون فوتبال، محرومیت‌ها به صورت قطعی تعیین می‌شوند و مفهوم محرومیت تعلیقی در این موارد وجود ندارد. این حکم، نه تنها در فوتبال ایران، بلکه در سطح بین‌المللی نیز بی‌سابقه است.”

باختر همچنین به این نکته اشاره کرد که در صورت اعتراض به این حکم، باید ۴ درصد از مبلغ محکومیت را به عنوان هزینه دادرسی پرداخت کرد. وی تاکید کرد که این هزینه تنها شامل مبلغ اصلی محکومیت می‌شود و شامل هزینه‌های دادرسی نیست.