قلعه‌نویی: بازی‌های لیگ را دو سه بار می‌بینم| شرایط تیم ملی خوب است، اما بازی سختی در پیش داریم

امیر قلعه‌‌نویی از مشکلات تیم ملی ایران که برای دیگر کشورها وجود ندارد صحبت کرد.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی پیش از سفر کاروان ایران به ازبکستان در جمع خبرنگاران حاضر شد و در ابتدا گفت: تشکر ویژه از شما دوستان خوبم که همیشه یار و یاور تیم ملی بودید. در مورد شرایط تیم ملی، شرایط خوبی است ولی ما یکی دوتا مشکل داریم. بعضی از بازیکنان ما مستقیم رفتند به ازبکستان. تمرینات‌مان امروز با همه یارها انجام خواهد شد. شرایط تیم ملی خیلی خوب است. می‌دانیم بازی سختی داریم و باید تمرکز و دوندگی بیشتری داشته باشیم و برخلاف بازی امارات باید از موقعیت‌هایمان به نحو احسن استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران در مورد شرایط لیگ گفت: شرایط لیگ خاص است و یکی از مشکلات دغدغه در مورد زمین است که در شرایط لیگ تاثیر گذاشته است. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن در همین چند هفته اخیر نتوانستند میزبان‌های خوبی برای خودشان باشند. کیفیت زمین‌ها خوب نبوده به نسبت سال‌های گذشته ولی ما چند بازیکن جوان را دیدیم و نظرمان را جلب کردیم. این اردوها باید بیایند و محیط پذیری‌شان انجام شود و عیارشان را در تیم ملی ببینیم. باشگاهی یک بحث است و تیم ملی بحث دیگر. باید ببینیم مهارتی که در باشگاه دارد در تیم ملی هم دارد یا نه‌. اگر بتوانیم صعود کنیم در یک سالی که وقت داریم از خرداد ۱۴۰۴ به بعد در بازی‌های تدارکاتی از جوان‌هایی که مدنظرمان است استفاده می‌کنیم. همه بچه‌ها با انگیزه تمرین می‌کنند‌.

او در مورد اینکه چرا بازی‌های لیگ را از نزدیک تماشا نمی‌کند گفت: ما کارها را برنامه‌ریزی کردیم و این نیست که همه چی منوط به من باشد. یک مدیر باید نظارت داشته باشد. چون برخی بازی‌ها همزمان است من پای تلویزیون می‌نشینم و همزمان می‌بینم. همیشه بازپخش بازی در شبکه ورزش یک ربع به هفت صبح است که من می‌بینم. امروز سپاهان و استقلال خوزستان را دیدم. یعنی ما بازی‌ها را دو سه بار می‌بینیم. در طول بازی هم می‌زنیم کانال‌های مختلف و می‌بینیم. ولی چشم حتما حضور هم پیدا می‌کنم.

قلعه‌نویی در مورد به دست آوردن رنک ۱۹ گفت: به دست آوردن این رنکینگ کار سختی است. من یک مثال کوچک می‌زنم. مثلا بازی ژاپن است و لژیونرها از سراسر دنیا با یک پرواز می‌روند توکیو. یا مثلا کره‌جنوبی بازی دارند و لژیونرها با یک پرواز می‌روند سئول اما جمع کردن بازیکنان‌مان بیشتر از ۳۰ ساعت زمان می‌برد. این یکی از شرایط سخت ماست. ما مجبور شدیم یک مربی‌مان را برای بازیکنانی که زودتر می‌آیند بفرستیم ازبکستان ولی کشورهای دیگر این مشکلات را ندارند. شاید به‌خاطر مشکلات پروازها و دغدغه‌هایی که الان هست و نمی‌خواهم باز کنم، یک مقدار سخت است. با همه این‌ها خوشحالیم که توانستیم نتایج قابل قبولی بگیریم.

او در مورد میزبانی از قطر در مشهد و نگرانی‌هایی که در مورد تکرار مسئله نیامدن تیم هندی که حریف تراکتور بود، گفت: اجازه بدهید فعلا بازی ازبکستان را بگذرانیم ولی همه‌جای دنیا ایران و ایرانی را به مهمان‌نوازی می‌شناسند. حتی وقتی کریستیانو رونالدو آمد از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها خیلی تشکر کرد. ما هم کشور امنی هستیم و هم مردم با معرفتی داریم و هم یکی از قشنگ‌ترین کشورهای دنیا از نظر قدمت، فرهنگ و آب و هوا هستیم. شما کجای دنیا می‌توانی بروی کیش شنا کنی و یک ساعت و نیم بعد بروی ایستگاه هفت تهران اسکی انجام دهی؟ یک چیز بی‌نظیر در همه جای دنیاست. ایران یکی از قشنگترین کشورهاست و مردمش هم جزء بهترین‌ها از نظر مهمان‌نوازی هستند.